۱۰ روش مطمئن برای ایجاد اعتماد در رسانه های اجتماعی
تصور کنید شما مدتی است که روی برند خود کار میکنید. کاربران و رقبا شما را میشناسند. به نظر شما این کافی است؟
متاسفانه اینطور نیست. برندها میآیند و میروند! برای قوی شدن، باید در رسانههای اجتماعی اعتماد ایجاد کنید.
براساس یک نظرسنجی جهانی که توسط PWC انجام شد ثابت شده که اعتماد به یک برند تأثیر مستقیمی بر خرید مردم دارد.
۳۵٪ از مخاطبان «اعتماد به برند» را یکی از سه دلیل اصلی تأثیرگذار برای خرید از یک خرده فروش دانسته اند، در حالی که ۱۴٪ اعتماد به برند را دلیل اصلی خود پس از قیمت ذکر کرده اند.
علاوه بر این، نتایج همین مطالعه نشان میدهد که نظرات در رسانههای اجتماعی که توسط دوستان و غریبهها به طور یکسان ارسال میشود، تأثیر بیشتری بر تصمیمگیریهای خرید دارند تا عواملی که در کنترل خردهفروشان هستند مانند تبلیغات و قیمتگذاری.
بدیهی است که رسانههای اجتماعی مکانی برای ایجاد اعتماد هستند. در اینجا ده راه برای اعتمادسازی برند تازه تأسیس را مرور میکنیم.
۱. محتوای با کیفیت به اشتراک بگذارید
با فرض اینکه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود را از قبل راهاندازی کردهاید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتوای باکیفیتی را ارائه دهید که برای بازدیدکنندگان شما ارزشمند است. این بر مدت زمانی که بازدیدکنندگان در وب سایت شما باقی میمانند و میزان تعامل آنها با شما در رسانههای اجتماعی تأثیر میگذارد. همچنین به ایجاد یک فالوور وفادار کمک میکند که باعث میشود آنها برای کسب اطلاعات بیشتر با شما بمانند.
انتشار محتوای خوب نشان میدهد که برند شما دارای قدرت است و چیزی فراتر از کسب درآمد است. زمانی که میخواهید اعتماد مخاطبتان را به رسانههای اجتماعی جلب کنید، از محتوای جذاب استفاده کنید.
برای تبدیل شدن به یک مرجع در صنعت خود و ارائه محتوایی که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، باید:
-مشخص کنید مشتریان شما چه کسانی هستند، چه میخواهند و چرا آن را میخواهند!
-رقبای خود را شناسایی کنید، آنها در محتوای خود چه میگویند و چه چیزی در آن کم است.
-با پر کردن خلأهای رقبا و همسوکردن محتوای خود با نیازهای مصرف کنندگان، محتوای بهتری ارائه دهید.
هرگز محتوای خود را فقط به قصد فروش محصول یا خدمات خود ایجاد نکنید. یک روش خوب که باید از آن پیروی کنید قانون ۸۰/۲۰ است یعنی ۸۰ درصد محتوای شما باید آموزنده و غیرتبلیغاتی باشد در حالی که ۲۰ درصد دیگر میتواند درباره برند یا محصول شما صحبت کند.
این روش میتواند در محتوای پستهای وبلاگ یا رسانههای اجتماعی شما اعمال شود. برای مثال اگر شما چهار توییت جالب و جذاب را به اشتراک بگذارید که برای مخاطبانتان ارزشمند است، وقتی آنها توئیت پنجمی را میبینند که بیشتر تبلیغاتی است، کمتر ممکن است اذیت شوند یا آن را به عنوان هرزنامه رد کنند دراین حالت فالوورهای شما بیشتر تحت تأثیر قرار میگیرند.
نام تجاری مناسب برای خود ثبت کنید. این امر میتواند به شما کمک کند به یک منبع تبدیل شوید و باعث جذب طرفداران زیادی در رسانههای اجتماعی میشود به اینصورت که حتی دنبال کنندگانی که لزوما مشتری نیستند در مواقعی به خدمات یا محصولاتی که شرکت شما ارائه میدهد نیاز پیدا کنند اولین جایی که به ذهنشان برسد شما باشید.
اگر در محتوای خود بیش از حد درمورد محصولات صحبت نکنید کاربران رسانههای اجتماعی راحتتر به برندتان اعتماد میکنند و محتوای تبلیغاتیای که از طرف شما به اشتراک گذاشته میشود تأثیر بیشتری روی آنها دارد.
۲. تعامل را در کانالهای اجتماعی خود افزایش دهید
هدف رسانههای اجتماعی، اجتماعی شدن است. شما نمیتوانید محتوای خود را بیرون بیاورید و آن را رها کنید باید درگیر شوید، سریع به سوالات پاسخ دهید، با دنبال کنندگان تعامل کنید و از مشتریانی که با استفاده از برخی ابزارهای رایگان مدیریت رسانههای اجتماعی در مورد شما صحبت میکنند تشکر کنید. هرچه بیشتر تعامل داشته باشید، افراد بیشتری با شما تماس خواهند گرفت.
ایجاد شهرت به عنوان یک نام تجاری که دردسترس و پاسخگوی مخاطبان باشد به این معنی است که مردم هنگام استفاده از محصولات یا خدمات شما اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. انجام این کارها به شما کمک میکند شهرتاعتماد و در نهایت جامعهای در اطراف برند خود ایجاد کنید.
۳. محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید
با تشویق مشتریان برای به اشتراکگذاری عکسها و ویدیوهای محصولاتتان در رسانههای اجتماعی، تعامل را به سطح بعدی ارتقا دهید. امروزه مصرفکنندگان میخواهند قبل از خرید، افراد واقعی را ببینند که از یک محصول استفاده میکنند و UGC به بازاریابان اجازه میدهد تا این اطلاعات را از طریق حسابهای خود در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند تا اعتماد را در این فضا ایجاد کنند.
UGCمصرف کنندگان واقعی را وارد بازار میکند و باعث میشود رتبهبندی اعتبار شما افزایش یابد، همچنین مشتریان با مشاهده اشتراکگذاری یا بازتوییت محتوای خود خوشحال خواهند شد.
تحقیقات فیسبوک نشان داد که تبلیغات با UGC ۳ برابر بیشتر از سایر تبلیغات موثر است.
پوما این کار را با هشتگ #ForeverFaster خود در اینستاگرام انجام میدهد.
تویوتا این کار را با کمپین Feeling the Street در فیسبوک انجام داد.
یکی از کمپینهای موفقیتآمیز UGC در هتل Loews است که ازعکسهای اشتراکگذاری شده توسط مهمانان در اینستاگرام، برای تبلیغ دیگر کاربران استفاده کرد. برای مثال کمپین #WelcomingYouLikeFamily با میهمانان احتمالی ارتباط برقرار میکند و به آنها درک درستی از نحوه اقامت در هتل میدهد و با تصاویری که توسط میهمانان واقعی گرفته شده بود این موضوع را اثبات میکند. این کمپین یک موفقیت بزرگ بود و هنوز هم در حال پیشرفت است.
۴. از مشتریان بخواهید که شرکت شما را بررسی کنند
بررسی برای ایجاد اعتماد در برند شما ضروری است. بسیاری از مصرف کنندگان قبل از خرید، نظرات یک شرکت را در سایتهایی مانند Yelp، نمایه کسب و کار Googleو رتبهبندی در فیس بوک بررسی میکنند. در واقع فیس بوک، حتی به عنوان یک پلت فرم رسانه اجتماعی، دارای یک بخش بررسی صفحه اختصاصی است که یک صفحه را بر اساس اینکه آیا بازدیدکنندگان آن را توصیه میکنند یا نه، تا ۵مرحله امتیاز میدهد. مردم همچنین میتوانند نظر خود را با گذاشتن یک بررسی توضیح دهند.
شما باید مشتریان خود را تشویق کنید که نظرات خود را بنویسند و آنها را در کانالهای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا مشتریان بالقوه وقتی بررسی میکنند که مردم در مورد برند شما چه میگویند، احساس اطمینان کنند و تبدیل به مشتریان واقعی شوند.
بررسیها میتوانند کیفیت برند شما و همچنین تجربیات شخصی افراد با تیم پشتیبانی، کارکنان و خود محصول یا خدمات را برجسته کنند. مانند UGC، ایجاد بررسیهای مطلوب میتواند شهرت اعتماد را افزایش دهد؛ حتی نظرات بد نیز میتوانند به چیزی مثبت برای شرکت شما تبدیل شوند، اگر در پاسخ به آنها فعال هستید و به بازخوردهای منفی به طور سازنده و سریع پاسخ میدهید، این نشان دهنده قابل اعتماد بودن و شفافیت برند شما است. تعداد بسیار کمی از مشتریان انتظار دارند که شرکت شما بینقص باشد، اما اگر ببینند که شما به یک بررسی منفی پاسخ مثبت میدهید، احساس بهتری نسبت به تجارت با شما خواهند داشت.
بنابراین مطمئن شوید که وقتی مشتریان وقت خود را برای گذاشتن بازخورد برای برند شما به صورت آنلاین صرف میکنند، آن را در نظر میگیرید و در اسرع وقت پاسخ میدهید.
۵. از لینکهای قابل اعتماد در پستهای خود استفاده کنید
پیوندها ارتباط بین برند شما و دنیای آنلاین هستند. چه از ابزارهای مدیریت محتوا برای یافتن مقالات پرطرفدار استفاده کرده باشید یا اخبار صنعت را به اشتراک بگذارید، مهم است که پیوندهای شما به سایتهای معتبر منتهی شوند.
هنگام اشتراکگذاری محتوای انتخابشده، به موارد دلخواه کارتان پیوند دهید و از کوتاهکننده پیوند سفارشی برای رسانههای اجتماعی استفاده کنید، تا خوانندگان بدانند که روی چه چیزی کلیک میکنند.
لینکهای کوتاه سفارشی از یک نام دامنه سفارشی و یک کلمه کلیدی بعد از اسلش تشکیل شده اند. بنابراین هنگامی که کاربران نام برند شما را با محتوایی که به اشتراک میگذارید مرتبط میبینند، میدانند که منجر به هرزنامه یا سایتهای فیشینگ نمیشود. کلمه کلیدی همچنین نشان میدهد که پیوند، آنها را به چه چیزی هدایت میکند. این ارتباط و اعتماد اضافی میتواند نرخ کلیک را تا ۳۹٪ افزایش دهد.
۶. پشت صحنه کسب و کارتان را به اشتراک بگذارید
ارائه نگاهی پشت صحنه به برندتان در رسانههای اجتماعی، ایدهای از شفافیت است که نشان میدهد شما چیزی برای پنهان کردن ندارید. تماشای فیلمهای انحصاری و غیرعمومی که برای دنبال کنندگانتان تولیدشده همچینین میتواند آنها را جذب کند و احساس خاص بودن را به آنها بدهد.
ارائه یک نمای داخلی واقعاً میتواند شخصیت و ارزشهای برند شما را نیز به رخ بکشد. چه عکسی از سرآشپز در آشپزخانه باشد و چه ویدیویی در پشت صحنه نمایش مد؛ مردم میتوانند لوگوی شما را در جامعه پرشور برندتان ببینند.
فالوورها احساس آشنایی بیشتری با برند شما خواهند داشت و به شما اعتماد خواهند کرد زیرا شما به آنها اعتماد کرده اید. علاوه براین، تکنیک FOMO نیز میتواند برای ترغیب آنها به خرید مؤثر باشد. به اینصورت که به آنها این حس را بدهید که اگر از خدمات استفاده نکنند ممکن است آنرا ازدست بدهند.
۷. شعار ندهید
عمل کردن به حرفی که زده میشود برای هر برندی که میخواهد در پیروانش اعتماد ایجاد کند بسیار مهم است. ادعا نکنید به چیزی اهمیت میدهید، اگر اعمال شما خلاف آن را ثابت میکند.
وقتی فاش شد که فولکس واگن مشتریان و سازمانهای دولتی را در مورد آلایندگی خودروهای خود فریب داده است، این موضوع کاملاً با تصویری از محیط زیست که در ذهن مخاطبان است در تضاد بود.
نیازی به گفتن نیست که این برند به شدت آسیب دیده است. این یک مثال افراطی است، اما هرگز قدرت رسانههای اجتماعی برای ویروسی شدن سریع را فراموش نکنید. بنابراین مطمئن شوید که صدای برند و شخصیت شما با اقدامات و محتوای شرکت شما در رسانههای اجتماعی مطابقت دارد.
پس اگر میگویید به محیط زیست اهمیت میدهید، فقط آن را نگویید، نشان دهید.
در سطحی دیگر، ثابت نگه داشتن ظاهر لوگو، رنگهای برند و سایر عناصر طراحی میتواند به ایجاد تصویری حرفهای و قابل اعتماد برای شرکت شما کمک کند.
۸. رویدادها را به صورت زنده پخش کنید
ویدئوی زنده یک راه عالی برای افزایش تعامل در رسانههای اجتماعی و سرمایهگذاری بر روی سوالات، خواستهها و نیازهای مصرف کنندگان است. رویدادهای ویدیویی زنده کاربران را تشویق به تعامل و برندها را با دنبالکنندگان خود رو در رو میکنند.
تبلیغات ویدیویی زنده میتواند به انسانی کردن برند شما کمک کند و تماشاگران با دیدن پاسخ شما به سؤالات در زمان واقعی، قطعاً اعتماد را القا میکنند.
میزبانی رویدادهای زنده و بدون اسکریپت نشان میدهد که شرکت شما چیزی برای پنهان کردن ندارد. اگر میخواهید بین مخاطبانی که روز به روز در معرض تبلیغات مختلف اند، اعتماد ایجاد کنید، این بهترین راه است.
هیچ ویرایشی روی فیلمها انجام ندهید بگذارید فیلمها طبیعی باشند زیرا محتوای بسیار مدیریت شده از حالت صداقت خارج میشود و نمیتواند حس اعتماد و اعتبار را به مخاطبان القا کند.
۹. ارزشهای اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید
امروزه مردم میخواهند بدانند که شرکتهایی که از آنها حمایت میکنند دارای چه ارزش و اعتباری هستند. از حسابهای خود در رسانههای اجتماعی برای افزایش آگاهی در مورد شرکت خود استفاده کنید و هرگونه اقدامات و طرحهای اجتماعی که برند شما انجام میدهد را برجسته کنید.
برند آرایشی، کت فون دی بیوتی، نمونهای عالی از این موضوع است. محصولات آن از مواد وگان ساخته شده است که روی حیوانات آزمایش نشده است. این ارزش اجتماعی اغلب در کانالهای اجتماعی آن با پستهایی درباره حقوق حیوانات، عکسهای زیبای حیوانات و هشتگ #crueltyfreebeauty برجسته میشود.
۱۰. دیگران را وادار کنید که از برند شما حمایت کنند
در حالی که نظرات کاربران بسیار سودمند است، تبلیغ هر نکته دیگری که در رسانههای اجتماعی برای شما مفید است ارزشمند است.
با سایر برندها و تأثیرگذاران قابل اعتماد در ارتباط باشید. نام شرکت خود را از برندهای دیگر بازتوییت کنید و هر گونه پوشش رسانهای را که در کانالهای اجتماعی خود دریافت کردهاید به اشتراک بگذارید.
هماهنگی خود با سایر مارکها و نشریات مورد اعتماد به ایجاد شهرت شما کمک میکند. با همکاری با برندهای صنعت خود به این روند کمک کنید. با هم یک کتاب الکترونیکی ایجاد کنید، محتوا را مبادله کنید یا یک رویداد را میزبانی کنید و سپس آن را در رسانههای اجتماعی تبلیغ کنید. محتوای شما تنها با نیمی از تلاش دو برابر خواهد شد.
اینفلوئنسرها نیز میتوانند کارهای زیادی برای برند شما انجام دهند، بنابراین محصولات خود را به برخی از افراد مرتبط ارسال کنید، آنها را به یک رویداد دعوت کنید یا از یک {آژانس} کمک بگیرید.
اینفلوئنسرهایی که با آنها کار میکنید به اندازه شرکت، صنعت و اهداف شما بستگی دارد. اما مطمئن شوید که آنها نرخ تعامل بالایی دارند زیرا این نشان دهنده میزان اعتماد فالوورها به کلام آنها است. شما میخواهید نام تجاریتان توسط یک منبع قابل اعتماد توصیه شود، نه شخصی که فقط دسترسی گستردهای دارد.
به طور خلاصه
اگر در حال ساختن یک برند هستید، رسانههای اجتماعی قطعا بخشی از معادله خواهند بود. اما فراتر از انجام وظیفه، پاسخگویی به مشتریان و هدایت ترافیک به سایت خود، به این فکر کنید که چگونه میتوانید در بلندمدت برندتان را قوی نگه دارید.
اعتماد مردم به برند شما، شرکت شما را به جلو سوق میدهد و به شما کمک میکند تا با تبدیل دنبال کنندگان به مشتریهای واقعی به سود نهایی برسید و در آنجا بمانید.
دیدگاهتان را بنویسید