بازاریابی فصلی چیست و چگونه می توان آن را با موفقیت به کار برد
بازاریابی فصلی چیست؟
بازاریابی فصلی چیست و چگونه می توان آن را با موفقیت به کار برد: بازاریابی فصلی شامل شروع کمپین ها در زمان های کلیدی سال (تعطیلات، جشن ها) و استفاده از یک موضوع خاص برای افزایش فروش به دلیل افزایش تقاضا است.
مزایای بازاریابی فصلی
بی واسطه بودن
کمپین های بازاریابی فصلی طبیعتاً دارای محدودیت زمانی هستند، که حس فوریت را در کاربر القا می کند و احتمال خرید را افزایش می دهد.
برای افزایش این فوریت، می توانید تخفیف، هدایا یا تبلیغات ارائه دهید. علاوه بر این، انتشار نسخه های محدودی از محصولات یا خدمات را در نظر بگیرید که می تواند توجه عموم را به خود جلب کند و احساس فوریت آنها را افزایش دهد.
احساساتی بودن
جلب توجه به احساسات مخاطب هم در کمپین های بازاریابی عمومی و هم در کمپین های فصلی رایج است. این یک استراتژی عالی برای افزایش خرید است. شما می توانید این کار را از طریق کلماتی که در تبلیغات خود قرار می دهید، لحنی که آنها را نشان می دهند و حتی رنگ هایی که استفاده می کنید انجام دهید. از آنجایی که انسانها در تصمیمگیری برای خرید بسیار غیرمنطقی هستند، بازاریابی فصلی اغلب موفق میشود.
جذب مشتری
تعطیلات، جشن ها یا روزهای خاص فرصت های بسیار خوبی برای جذب مشتری فراهم می کند. با تبلیغ موثر شرکت خود با یک استراتژی بازاریابی خوب، می توانید خود را به عنوان یک انتخاب برتر در ذهن مشتریان قرار دهید. این امر پایگاه مشتریان شما را تقویت میکند و احتمال اینکه در تاریخهای مهم گزینه مورد علاقه آنها باشید را افزایش میدهد.
سود بالاتر
بهترین مثالی که اثربخشی بازاریابی فصلی را برجسته می کند، فصل اوج تعطیلات است. در طول این مدت، صنعت هتل، رستوران و گردشگری، از جمله، اغلب درآمد معمول خود را چهار برابر می کند. این افزایش را می توان به افراد بیشتر در سفر یا خرید هدیه نسبت داد. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما از این فرصت ها استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار مد مردانه دارید، استفاده از بازاریابی فصلی در روز پدر می تواند سودآور باشد. همانطور که بسیاری از مردم به دنبال خرید هدایای متفکرانه هستند، شما این پتانسیل را دارید که سود خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
تقویت تصویر شرکت و دید کسب و کار
بسیاری از برندها از بازاریابی فصلی برای ایجاد آگاهی از برند و سرمایه گذاری بر افزایش تقاضا و جستجوی محصولات و خدمات استفاده می کنند. این به این معنی است که زمان مناسبی است تا در ذهن عموم باشید و آنها را وادار کنید تا برند شما را به خاطر بسپارند.
نحوه اجرای بازاریابی فصلی
بازار را تحلیل کنید
اولین گام در توسعه یک استراتژی بازاریابی فصلی این است که در مورد تعطیلات در تمام بازارهایی که در آن فعالیت می کنید و زمانی که رقبای مستقیم شما کمپین های فصلی خود را ایجاد می کنند، تحقیق کنید. بر این اساس می توانید یک برنامه موثر برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
یک تاریخ مشخص تعیین کنید
پس از تکمیل تجزیه و تحلیل، تاریخ های توسعه بازاریابی فصلی را انتخاب کنید و آنها را در برنامه بازاریابی خود بگنجانید. شما می توانید پس از تحقیق در مورد رقابت خود و همچنین اینکه در چه زمان هایی از سال محصولات یا خدمات برند شما تقاضای بیشتری دارند، بهترین تاریخ ها را آزمایش کنید.
ماه ها از قبل دست به کار شوید
در بازاریابی فصلی، مانند همه کمپین های بازاریابی، بسیار مهم است که وقت خود را صرف ایجاد یک استراتژی خوب و تحقیق شده کنید. طبق تجربه ما، بهتر است حداقل 2 یا 3 ماه قبل برنامه ریزی کنید و عملاً همه چیز را آماده کنید. به این ترتیب میتوانید خطاها را برطرف کنید، کمپینها را بهینه کنید و همه چیز را روشمند و مؤثر انجام دهید.
استراتژی خود را برنامه ریزی کنید
چه کسی بر هر یک از اجزای کمپین نظارت خواهد کرد؟ طراحی، تولید محتوا، توزیع و فروش و … همه اینها باید به طور کامل ایجاد شود. اکنون زمان آن است که به تیم های خود توضیح دهید که کمپین شامل چه مواردی می شود تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.
کمپین های موجود را تجزیه و تحلیل کنید
نمونه هایی از کمپین های رقبای قبلی مربوط به تاریخ یا زمان خاصی از سال را که روی آن تمرکز خواهید کرد جمع آوری و ارزیابی کنید. شما می توانید از این موارد الهام بگیرید هنگام ایجاد خود. این مرحله باید قبل از شروع کار تیم تکمیل شود تا آنها بتوانند با دانش هر چه بیشتر شروع کنند.
روی کمپین کار کنید
زمان شروع کار بر روی کمپین فرا رسیده است! به یاد داشته باشید که جلب توجه به احساسات بسیار مهم است، بنابراین پیام شما باید فراتر از نقاط دردناک مخاطب هدف شما باشد. در این مرحله، کانالهای ارتباطی را ک
نتایج را تجزیه و تحلیل کنید
نظارت و تجزیه و تحلیل نتایج زمانی که کمپین شما زنده است، بسیار مهم است. درک عملکرد خود و گرفتن تصمیمات آگاهانه برای آینده مهم است. به جنبههای حیاتی مانند کانالهای اصلی ترافیک، جمعیتشناسی پایگاه مشتریان خود و محصولات پرفروش توجه کنید. تمرکز بر این معیارها به شما امکان می دهد موفقیت ها را تکرار کنید و برای اصلاح هر گونه اشتباه، تنظیماتی را انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید